dimecres, 21 de març del 2018

Hem iniciat un nou projecte matemàtic els de 5é i 6 i el nom del projecte és:

EL NOSTRE ENTORN GEOMÈTRIC.

Vam començar a estudiar algunes formes geomètriques i després amb els
grups vam buscar les formes geomètriques que havíem  estudiat per tot
el col.le i els vam fer fotos, amb les fotos vam fer una presentació
i vam afegir les àrees i els perímetres a continuació quan ho vam
presentar les coses que no estaven del tot bé les vam haver d’ arreglar.
En una altra sessió vam construir les figures amb plastilina i palets
i vam comptar els vértex, les arestes i els costats. El treball va
quedar exposat durant uns dies a l’ entrada de l’ escola.
Per últim vam fer una pluja de idees de quins són els negocis i serveis
públics més importants que trobem en una ciutat.Tots els grups havien
de construir un negoci i un servei públic. Prèviament vam planejar com
ho construiríem i quines figures geomètriques utilitzaríem per a-
continuació fer la plantilla gran i pintar-la i retallar-la i després
enganxar els costats i posar els detalls i ja vam poder enganxar a la
ciutat. Aquesta ha quedat exposada al “ salón “ de l’ escola gran a
disposició de qui vulgui veure-la. Una vegada exposada hem programat
les beeboots ( són uns robots en forma d’ abella) per tal de seguir un
itinerari que la Brigi ens va escriure en anglès.A Lego, també hem
construït uns cotxes que podran circular per la ciutat després de
programar-los. MIREIA RAMIS, 5 è

                                PADRINS LECTORS


A l’escola Fedac Monistrol a partir del segon trimestre fem
una activitat que es diu padrins lectors. Que serveix perquè
els nens de 5è i 6è ajudin als de 1r i 2n a llegir, vocalitzar
i pronunciar les paraules que no saben o que els  costa.
I l’objectiu és que els nens de 1r i 2n llegeixin tan bé com
els de 5è i 6è. I a més és una activitat
divertida per a tots. La realitzem el dimarts de 10:00
a 11:00 del matí i ens repartim per les classes de 1r, 2n, 5è
i 6è.


Qui ajuda a qui ?


Els de 6è ajuden els de 1r perquè tenen millor nivell i els
de 5è ajuden els de 2n perquè tenen el nivell més baix.


Lluís i  Kenneth, 5 è

dimecres, 14 de març del 2018

STEPHEN HAWKING



En memòria de Stephen Hawking que a mort al 14 de març del 2018.

Va néixer el 8 de gener del 1942, 300 anys després de la mort de Galileo Galilei. Originari d'una família resident a Londres, els seus pares decidiren traslladar-se fins a Oxford per evitar els bombardejos de la Segona Guerra mundial. Quan Stephen tenia vuit anys, la seva família es va mudar a St Albans, un poble a uns 30 km al nord de la capital britànica, on als onze anys Stephen va anar a l'escola i després al Col·legi Major Universitari a Oxford, l'antic col·legi del seu pare. Hawking volia estudiar matemàtiques, malgrat que el seu pare hauria preferit que estudiés medicina, però pel fet que les matemàtiques no podien estudiar-se al Col·legi Universitari va optar per estudiar física. Després de tres anys i no gaire de treball, se li va concedir el títol de primera classe amb honors en ciències naturals.


Posteriorment, Hawking va anar a la Universitat de Cambridge per investigar cosmologia, perquè no hi havia ningú treballant en aquella àrea a Oxford en aquells moments. El seu supervisor va ser Dennis Sciama, encara que ell havia desitjat quedar a càrrec de Fred Hoyle, que estava treballant a Cambridge. Després d'aconseguir el doctorat va passar a ser Investigador, i més tard professor al Col·legi de Gonville i Caius. Després d'abandonar l'Institut d'Astronomia el 1973, Stephen va entrar al Departament de Matemàtiques Aplicades i Física Teòrica, i des del 1979 ocupa el lloc de professor titular de la Càtedra Lucasiana de Matemàtiques. La càtedra va ser fundada el 1663 amb fons concedits al testament del reverend Henry Lucas, el qual havia estat membre del parlament per la Universitat. Va ser primer coberta per Isaac Barrow, i després, el 1669, per Isaac Newton. Aquest càrrec el va mantenir fins a l'1 de novembre del 2009, data en la qual va passar al també físic Michael Green.Va morir el dia 14 de Març de 2018 als 76 anys.





Stephen Hawking treballà en les lleis bàsiques que governen l'univers. Juntament amb Roger Penrose, va mostrar que la teoria general de la relativitat d'Einstein implica que l'espai i el temps han de tenir un principi en el big bang i un final dins de forats negres. Semblants resultats assenyalen la necessitat d'unificar la relativitat general amb la teoria quàntica, l'altre gran desenvolupament científic de la primera meitat del segle xx. Una conseqüència de tal unificació que ell va descobrir era que els forats negres no eren totalment negres, sinó que podien emetre radiació i eventualment evaporar-se i desaparèixer. Una altra conjectura és que l'univers no té límits en el temps imaginari. Això implicaria que el mode en què l'univers va començar queda completament determinat per les lleis de la ciència.




signatura:





Aquí teniu un vídeo: https://www.youtube.com/watch?v=88oPAJw-mOk

Oriol Torra i Ibai Sanchez

dimarts, 13 de març del 2018

LAND ART

El LandArt el vam exposar el dia 7 de març va ser un projecte de plàstica fet per tots els alumnes de la escola desde 1er fins a 6e. Per tal de poder fer aquest projecte les senyoretes ens van dir que aviem de portar pedres i també còdols.A les 5 menys 10 mes o menys els pares i mares de els alumnes van començar a entrar per veure el LandArt que estava situat a el pati  petit de dalt. El centre el van començar a fer els de cicle inicial desprès van seguir cicle mitja i el van acabar de fer els
de cicle superior.

                                                                          
                                                        Edurne M.
                                                         Laura D.


EL LAND ART ÉS UNA ACTIVITAT QUE ES POT FER AMB
PEDRES,FULLES,BRANQUES SEQUES ...TOTA MENA
D’ELEMENTS NATURALS,ÉS A DIR TROBATS A LA NATURA.
NOSALTRES HEM FET UNA RODONA PLENA DE MANS
I CARGOLS I TOTEMS   DE PEDRES I L’ HEM FET GRAN,
MOLT GRAN, QUÈ DIC ,GRANDIOSA !

LUCIA HERNÁDEZ